onsdag 26 september 2012

Drömmar om ett bibliotek.

Igår var jag på guidad tur i det finaste rummet på slottet. Bernadottebiblioteket. Det är ett privat bibliotek där massa döda kungars och drottningars böcker finns. Och det är jättefint! Inte riktigt lika fint som biblioteket i Skönheten och odjuret, men ändå.
Anledningen till att jag var där var att han som var chefsbiblotikarie (eller vad det heter) där tidigare sitter med i THS styrelse, och Rune fixade in pastorskandidaterna på en visning. Och jag fick också följa med. Väldigt snällt. Biblotikarien var väldigt skojig att lyssna på och han talade om döda kungar och drottningar som om han kände dem.
För att spä på mina biblioteksdrömmar så började Bok- och biblioteksmässan i Göteborg idag. Riktigt surt att jag inte kan vara där i år heller. Men jag kan glädjas åt att ha frisk luft i alla fall...

1 kommentar:

  1. Åh, Göran! Han är en riktig pärla!

    /Anna Lena

    SvaraRadera